Hi Ik ben Mélanie Rijs van Studio Mijs

Ontdekken waar een bedrijf écht uniek en krachtig in is. De ware identiteit boven tafel krijgen en dat vertalen naar beeld, vorm en verhaal. Dat is wat ik het liefste doe.
Foto van Mélanie Rijs van Studio Mijs

Creatieve communicatie & grafisch ontwerp

Met 25 jaar ervaring in de grafische vormgeving, heb ik al heel wat kilometers gemaakt binnen mijn branche. Zo ontwierp ik tijdschriften en magazines, logo's en huisstijlen en ben ik bezig geweest met buitenreclame en retail uitingen. Daarna verdiepte ik mij in het ontwerpen van websites.

Maar voor mijn gevoel kon dat allemaal beter. Door mijn studie Marketing en Communicatie leerde ik nog beter hoe bedrijven hun klanten kunnen bereiken. En welke reclamemiddelen je daarbij in kunt zetten. Heerlijk wanneer alle elementen samenkomen, want creatieve communicatie werkt.

Ieder bedrijf heeft een uniek verhaal

Als je complete uitstraling klopt, trek je automatisch betere klanten en opdrachten aan. Het is mijn taak om uit te zoeken wat jouw bedrijf bijzonder maakt. En waarom jullie zo goed zijn in wat je doet. Want voor veel ondernemers is dat allang iets gewoons geworden, terwijl het niet goed zichtbaar is. Ik ga graag met je in gesprek om dat te ontdekken, zodat we jullie een podium kunnen geven met een professionele en betrouwbare uitstraling.

Die bijzondere kenmerken verwerk ik in beeld en vorm dat past bij het bedrijf. Daarmee laat ik de eigenwaarde van een bedrijf groeien. Want zodra jij je bedrijf serieus neemt, doet jouw doelgroep dat ook. Je wordt met andere ogen bekeken en je trekt daardoor beter passende opdrachten aan.


Wanneer alle elementen samenkomen vind ik dat heerlijk, want
creatieve communicatie werkt


Beeld van Studio Mijs

Laat dat maar aan Mijs over

De allerleukste opdrachten? Dat zijn die waarbij ik een vertrouwensband opbouw met mijn opdrachtgevers. Onze samenwerking leidt dan tot een punt waarop de ondernemer zegt: "Mélanie, ga je gang. Dit is mijn input. Maak er iets moois van." Vaak zijn dat (technische) ondernemers met een groot hart voor de zaak. Maar voor wie zichtbaarheid minder prioriteit heeft. Ik denk dan graag mee over het stuk marketingstrategie dat erbij komt kijken.

Ik word heel erg gelukkig van opdrachten waarbij ik dan carte blanche krijg. Mijn creativiteit stroomt het hardst als het de ruimte krijgt. Tegelijkertijd ontzorg ik de ondernemer maximaal, zodat hij zich met andere belangrijke zaken bezig kan houden. Win-win!

Maar ik werk ook graag binnen kaders. Samen spreken we de opdracht door en werken we aan structurele zichtbaarheid voor je bedrijf. Welke manier past het best bij jullie?

Straal jij nog uit wie je werkelijk bent?

Of is jouw bedrijf intussen toe aan de volgende stap? Laten we dan eens kennismaken.
Vertel mij je verhaal en ik vertel jou wat ik voor je kan doen.
Koffie?
Dit zeggen mijn klanten over onze samenwerking
Uiteindelijk gaat het allemaal hierom: Ondernemers helpen aan een sterke merkidentiteit, waardoor ze een goede basis hebben voor alle communicatie-uitingen en zichtbaar zijn voor de juiste doelgroep. En als dat dan lukt, krijg ik dit soort reacties:
Melanie is naast een prettig persoon om mee te werken een kundige en professionele grafisch ontwerper. Ze levert structureel kwalitatief werk en is flexibel.
Rick Vriesema - Out of Home Masters
Supercreatief en waardevol! Dat zijn de woorden waaraan ik denk bij Mélanie Rijs (Studio Mijs). Als startende ondernemer hielp ze mij om mijn buro een eigen gezicht te geven met een professioneel logo en bijbehorende huisstijl. Ze inventariseerde vooraf goed wat mijn wensen waren en wat mij aansprak. In het hele proces bleef ze goed luisteren en voelde ik mij een gewaardeerde klant. Wil jij jouw bedrijf ook goed neerzetten en je onderscheiden van de rest? Dan kan ik Studio Mijs van harte aanbevelen.
Mirjam Grootelaar - Buro KiO - Nijmegen
Het werken met Mélanie voelt als vertrouwd. Haar goede eigenschap die ik heb ervaren is om rustig in de – haar vreemde – materie te duiken en dat goed om te zetten in helderheid in design & uitstraling. Zoals ik heb bemerkt kijkt ze goed naar de persoon zelf, als klant, kijkt ze kritisch naar de materie en past in veranderingen hoor en wederhoor toe. Voor mij heeft Mélanie een rol gespeeld naar een nieuwe frisse huisstijl. Via een buurtgenoot ben ik bij Mélanie gekomen, en natuurlijk de stap gemaakt, nadat het eerste gevoel in orde was. Mélanie geeft vertrouwen in haar professie. Ik zou Studio Mijs zeer aanbevelen bij ondernemers die kiezen voor een frisse start, doorstart of een verandering van huisstijl.
Bob van der Pol - Polvision Logistics & Advising - Nijmegen
Begin 2016 zijn wij met 3 ondernemingen samengegaan in een nieuwe onderneming. BOOMBHV was toe aan een compleet nieuwe huisstijl. De uitdaging zat hem in het behouden van de identiteit passend bij de naam. Mélanie van Studio Mijs heeft ons daar uitstekend bij geholpen. Een nieuw logo en huisstijl met nieuwe kleuren, en in een modern jasje is het resultaat. Het voordeel in de samenwerking is voor ons de persoonlijke betrokkenheid. Wij kunnen Studio Mijs van harte aanbevelen!
Harm Vink - BOOMBHV - Overasselt
Hi Mélanie, The end of an era, zou ik haast willen zeggen. We hebben jou onder hoge druk gevraagd te helpen en je hebt ons fantastisch geholpen. Dankzij jou is dit soepel en fijn verlopen. Een prachtig nieuw logo en bijbehorende huisstijl én website, we zijn meer dan tevreden over jouw dienstverlening!

Heel veel dank namens het hele team 'marcom' van Studio Verbinding.

Vivienne van der Veen - Studio Verbinding - Nijmegen
Mélanie is een professionele ontwerper die meedenkt met de klant en altijd gaat voor het beste resultaat. Ze kan snel schakelen, werkt gestructureerd en haalt krappe planningen. Ze geeft altijd net dat beetje extra! Een open persoonlijkheid waarmee ik altijd fijn mee samenwerkte.
Marianne Hiemstra Wilbrink - Senior projectmanager reclamebureau - Nijmegen
Als startend ondernemer zocht ik iemand die mij kon helpen met een logo en website. Van casemanagement weet ik alles, maar van websites niets. Wel wist ik wat wilde, wat betreft de look & feel. Een week later zaten Mélanie en ik aan de koffie, aftasten wie ik ben, wat ik doe en welk gevoel daarbij hoort. Het gevoel was goed en we bespraken wat ik dacht nodig te hebben. Hieruit kwam een presentatie waar haar logo ideeën in stonden. Ik was sprakeloos (voor een casemanager een dingetje hoor). Daarna volgden de visitekaartjes en website. Studio Mijs heeft mensen om zich heen die hetzelfde enthousiasme en rust uitstralen. De tekstschrijfster interviewde me, en zocht dingen uit. De fotografe en Mélanie namen me mee op pad, vooraf kreeg ik zelfs kledingtips. Ik ben trots op mijn website en alle hulp die ik heb gehad. Het voelt ook echt als mijn site, met mijn kleuren, gevoel en woorden.
Lucy Schot - Schot Verzuim - Bemmel
Samen naar een Sterk Merk
Doen waar je goed in bent. Precies daarom werkt Studio Mijs samen met verschillende experts, ieder op z'n eigen vakgebied. Van fotograaf tot illustrator. De samenwerking met jou als klant staat voorop. Met korte lijntjes, duidelijke afspraken en heldere communicatie krijg jij de merkidentiteit die precies bij jou past én die jouw klanten direct aanspreekt.
Dat wil ik